مشاوره روانشناسی رایگان

ساخت وبلاگ


۱- در مورد کودک‌ پرخاشگری‌ که‌ الگو پذیری‌ عامل‌ این‌ گونه‌ رفتار او بوده، باید روی‌ الگوی‌ کودک‌ کار کرد و راه‌های‌ دیگری‌ جز پرخاشگری‌ را به‌ آن‌ الگو آموخت.

۲- اگر پرخاشگری‌ در اثر ناکامی‌ به‌ وجود آمده‌ باشد، بایستی‌ کودک‌ ناکام‌ را در رسیدن‌ به‌ اهداف‌ مطلوب‌ و دوست‌ داشتنی‌ کمک‌ کنیم.

۳- در مواردی‌ که‌ علت‌ پرخاشگری‌ اضطراب‌ است، باید از نگرانی‌ درونی‌ و اضطراب‌ کودک‌ مطلع‌ شویم.

۴- ورزش ‌کردن‌ برای‌ این‌ کودکان‌ بسیار مؤثر است‌ و باعث‌ تخلیه‌ هیجانی‌ می‌ شود.

۵- در کشمکشهای‌ درونی‌ بایستی‌ کودک‌ را از حالت‌ دوگانگی‌ خارج‌ ساخت. کمک‌ به‌ کودکان‌ در تصمیم گیری، باعث‌ میشود که‌ بیاموزند به‌ حالتهای‌ دوگانه‌ درونی‌ خود پایان‌ بخشند.

۶- در پاره‌ای‌ از موارد، کودک‌ افسرده‌ پرخاشگری‌ شدیدی‌ از خود نشان‌ می‌ دهد. در این‌ میان‌ لازم‌ است‌ به‌ این‌ نکته‌ پی‌ ببریم‌ که‌ او چه‌ چیز دوست‌ داشتنی‌ را از دست‌ داده‌ و چگونه‌ می ‌شود مورد از دست‌ رفته‌ را برای‌ او جبران‌ کنیم.

۷- در مورد پرخاشگری، شیطنت‌ و مصرف‌ دارو بایستی‌ حتماً با پزشک‌ متخصص‌ ارتباط‌ داشته‌ باشیم‌ تا کودک‌ از نزدیک‌ مورد معاینه‌ قرار گیرد.

۸- هنگامی‌ که‌ کودک‌ قربانی‌ خشونت‌ در مدرسه‌ شده‌ است، بایستی‌ با مسئولان‌ مدرسه‌ صحبت‌ کنیم‌ و لازم‌ است‌ که‌ ایشان‌ طبق‌ قانون‌ و مقررات‌ خاص‌ با کودکان‌ خشونت گرا برخورد کنند؛ و نیز کودکانی‌ را که‌ قربانی‌ خشونت‌ شده‌اند براساس‌ رفتارهای‌ خوبشان‌ مورد تشویق‌ و تأیید قرار دهند.

۹- چنانچه‌ نوع‌ پرخاشگری‌ کودک‌ خصمانه‌ است، بایستی‌ کودک‌ را از آزار و اذیت‌ کردن‌ دور کنیم‌ تا مجبور نباشد برای‌ تلافی‌ و انتقام، افراد دیگر را اذیت‌ کند؛ و اگر پرخاشگری‌ از نوع‌ وسیله‌ ای‌ است، بایستی‌ راه‌های‌ دیگری‌ را جهت‌ مطرح‌ کردن‌ کودک‌ برگزینیم‌ تا او ناچار نباشد از روش‌ خشونت‌ برای‌ جلب‌ توجه‌ استفاده‌ کند.

نتیجــــه‌ گیــــــــــری‌

به‌ طور کلی‌ خشونت‌ و پرخاشگری‌ بیشتر عامل‌ بیرونی‌ دارد و فقط‌ در موارد خاص‌ به‌ علل‌ درونی‌ مربوط‌ می‌ شود. والدین‌ در درجه‌ اول، بایستی‌ محرک‌های‌ محیطی‌ را که‌ باعث‌ تحریک‌ خشم‌ و ایجاد خشونت‌ در فرزندشان‌ می ‌شود شناسایی‌ و سپس‌ برای‌ رفع‌ آن‌ به‌ کمک‌ روان شناسان‌ و متخصصان‌ اقدام‌ نمایند.

مشاوره روانشناسی رایگان...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی رایگان دنبال می کنید

برچسب : پرخاشگری,روانشناسی کودک,افسردگی کودک,خشونت,عصبی,اضطراب,شب ادراری, نویسنده : روانشناس بالینی hamishe-bahar بازدید : 684 تاريخ : شنبه 23 شهريور 1392 ساعت: 3:48

تمام كودكان اضطراب و بي قراري را تجربه مي كنند. در بيشتر مواقع از يك كودك طبيعي انتظار مي رود كه زمان زيادي را در حال شور و شوق، بي قراري و كنجكاوي باشد. براي مثال كودكان، زماني كه 9 ماه از سال را به خاطر رفتن به مدرسه از والدين خود جدا مي شوند، داراي دلواپسي و اضطراب خاصي هستند. در مورد بچه هاي كوچكتر اين حالت ، گاهي اوقات به ترس نيز تبديل مي شود. ( مثل ترس از تاريكي ، از طوفان ، از حيوانات و يا از چيزهاي بزرگ و قوي ). اگر قبل از شروع اين هيجانات اين نوع رفتارها مثل جدا شدن از والدين، نشاط در مدرسه و يافتن دوست در اعمال بچه ها گنجانده شود، والدين به راحتي مي توانند ارزش هاي آنها را در زمان وقوع آن براي كودكان توضيح داده و آنها را متقاعد كنند. اين روش توسط روانشناسان قديمي پيشنهاد شده است. يك نوع از اين اضطرابها و نگراني ها كه ترس از جدايي نام دارد به شدت احتياج به درمان و مراقبت دارد از علائم آن :

                                                       (لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید)

مشاوره روانشناسی رایگان...ادامه مطلب
ما را در سایت مشاوره روانشناسی رایگان دنبال می کنید

برچسب : اضطراب,روانشناسی کودک,مشاوره کودک,ترس, نویسنده : روانشناس بالینی hamishe-bahar بازدید : 625 تاريخ : شنبه 23 شهريور 1392 ساعت: 3:40

سلام عرض مي کنم خدمت شما بازديدکنندگان عزيز...اميدوارم سرحال و شاداب باشيد.

شما عزيزان از اين پس مي توانيد درخصوص مشکلات روانشناسي کودکان و نوجوانان خود به صورت رايگان با روانشناس باليني به مشاوره بپردازيد.

دقت کنيد که قبل از مشاوره حتما در سايت ثبت نام کنيد...

دو راه براي مشاوره وجود دارد:

راه اول: در قسمت نظرات مشکل خود را مطرح کرده و منتظر پاسخ باشيد...بهتر است از اين راه براي مشاوره هاي کوچک استفاده کنيد و اگر مشکلتان نياز به توضيح طولاني داشت از روش دوم استفاده کنيد..

روش دوم: مشکلات خود را با توضيح کامل به همراه سن و جنسيت فرزندتان در قسمت تماس با من مطرح کنيد و منتظر پاسخ باشيد..

توجه کنيد که حتما در کنار نامي که براي خودتان انتخاب مي کنيد يک عدد بگذاريد مانند (علي235) و اين نام و عدد را به خاطر بسپاريد..لطفا ايميل خود را هم بگذاريد تا هنگام پاسخ به طور اتوماتيک ايميلي براي شما ارسال گردد تا از اينکه به مشاوره شما پاسخ داده شده مطلع شويد...

اميدوارم اين سايت مورد قبول شما واقع شود...

لطفا نظرات خود را جهت هرچه بهتر شدن سايت ارائه دهيد...متشکرم...

مشاوره روانشناسی رایگان...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی رایگان دنبال می کنید

برچسب : مشاوره,روانشناسی کودک, مشاوره روانشناسی رایگان کودک,روانشناسی کودک و نوجوان,تالار گفتگو, نویسنده : روانشناس بالینی hamishe-bahar بازدید : 679 تاريخ : چهارشنبه 13 شهريور 1392 ساعت: 20:05